Followers

Saturday, March 27, 2010

huh! lama gila aku tak update blog aku ni..

Yeap...sudah lama gile aku tak update blog aku ni. Dah berhabuk, bersawang, semak samun dah...huhuhu -__-
Entahlah..aku rasa macam malas je dah nk update blog ni. Aku rasa macam takda benda yang menarik kat dalam hidup aku sekarang ni yang aku nak cerita kat blog kesayangan aku ni yang aku nak kongsi bersama rakan-rakan blog ku yang lain. Haishh~ entah la..-__-

Takpelah..mulai hari ni aku akan mula balik untuk rajin mengudate blog aku.huhuhu "jana..chaiyok- chaiyok!!!"
walau apa pun yang dah terjadi, life must go on..ataupun dalam bahasa melayunya..hidup mesti diteruskan..hahahhaahah poyo je nak translatekn kan?..bukan orang tak faham pun kan..hehehhe ^.^

Semalam aku sempat menonton wayang kat GSC Dataran Pahlawan Melaka Mall, bertajuk HOW TO TRAIN YOUR DRAGON iaitu sebuah filem animasi daripada DreamWorks (huhu..skema pulak ayat aku i..:P). Aku tengok yang biasa punya bukan yang 3D, biasa la murah sikit kan.  tapi tak kisah la, memang best giler tengok movie tu. Memang tak rugi la kat sapa-sapa yang pergi menonton filem animasi ni. Paling seronok dan kelakar bila time babak si Hiccup iaitu watak hero dalam filem animasi ni cuba untuk berbaik dengan Toothless iaitu sejenis Dragon jenis NightFury. Comel ya amat  Toothless ni, yela selalu kan kalau kat cerita-cerita lain dragon ni digambarkan dengan wajah yang garang, ganas, dan lain-lain. Tapi si Tootlhless (nama yang dipanggil oleh Hiccup untuk dragon ni) memang garang, tapi muka dia cute..comel..hahaha aku dah rasa Toothless ni macam kucing lak kecomelan dia..huhuhu lagi-lagi time dia cuba mengikut si Hiccup ni senyum...waaaa..memang comel dan kelakar tau!! ^.^ Satu panggung wayang ketawa time babak si Toothless ni senyum ..hahahhaha ^.^ Sangat comellll...hhihihi

Okeylah, tak best lah kalau semua aku cerita kat sini kan. Korang pergi la menonton filem ni.Sesuai ditonton untuk semua peringkat umur samada kanak-kanak, orang muda mahupun orang tua..kekekke apelah yang aku merepek ni. Oleh sebab aku memang puas hati sangat dengan filem animasi ni, aku bagi 5 *****..hehhehe :)) Disini aku sertakan movie trailer dari YouTube.







Synopsis: Based on the book by Cressida Cowell, the story centers around a Viking teenager named Hiccup, who lives on the island of Berk, where fighting dragons is a way of life. The teen's smarts and offbeat sense of humor don't sit too well with his tribe or its chief... who just happens to be Hiccup's father. However, when Hiccup is included in Dragon Training with the other Viking teens, he sees his chance to prove he has what it takes to be a fighter. But when he encounters (and ultimately befriends) an injured dragon, his world is flipped upside down, and what started out as Hiccup's one shot to prove himself turns into an opportunity to set a new course for the future of the entire tribe. (source: Golden screen Cinemas)

0 comment:

Related Posts with Thumbnails

MY BIRTHDAY

Lilypie Kids Birthday tickers